مقالات

مقایسه شارژرهای معمولی و فست

شارژرهای معمولی و فست

همانطور که می دانید نمی توان از هر نوع شارژری برای هر مدل گوشی استفاده کرد و هریک از گوشی ها شارژر مخصوص به خود را دارند و در بسیاری از مواقع دلیل اصلی آسیب دیدن باتری گوشی ها استفاده از شارژرهای متفاوت می باشد. شارژرهای معمولی و فست

استفاده از شارژرهای با کیفیت و اصلی تاثیر بسزایی در طول عمر باتری و دستگاه هوشمند شما دارد. این امر در صورتی امکان پذیر است که به صورت اصولی و صحیح از شارژر استفاده کنید. 

گوشی ها دارای باتری های لیتیوم یونی و یا لیتیوم پلیمری می باشند که از نظر نوع شارژ دو نوع باتری معمولی و فست شارژ هستند. به همین علت نیز دو نوع سیم شارژر داریم که عبارتند از: 1- شارژر سریع 2- شارژر معمولی

شارژرهای سریع و معمولی هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که برخی از افراد نظر به تصمیم خود می توانند از آن استفاده کنند.

فروشگاه آیتم سرا انواع محصولات الکترونیکی مانند لپتاپ، موبایل، تبلت و غیره را با قیمت مناسب به شما ارائه می کند. 

تفاوت شارژ معمولی و فست

در سالیان گذشته بسیاری از گوشی های هوشمند با استفاده از شارژر معمولی شارژ می شدند و در مورد شارژ سریع اطلاعات چندانی نداشتیم.

هریک از گوشی های مختلف برای شارژ باتری به ولتاژ معینی نیاز دارند. اگر شارژر بیش از مقدار تعیین شده ولتاژ تامین کند، جریان الکتریکی بیشتر از حالت عادی تولید می شود و این امر سبب سریع تر شارژ شدن گوشی خواهد شد که به آن شارژ سریع گفته می شود.

بر روی دکمه زیر کلیک کرده و محصولات مربوط به لوازم جانبی موبایل و تبلت را مشاهده کنید. 

شارژرهای معمولی و فست - خرید شارژ

مزیت های شارژرهای معمولی

شارژر معمولی مقدار مناسب ولتاژ را برای گوشی فراهم می کند و گرمای اضافی تولید نمی کند. بدین ترتیب عمر باتری تحت تأثیر قرار نمی گیرد و باعث افزایش طول عمر باتری می شود.

با شارژ معمولی مدت زمان شارژ کامل باتری کمی طول می کشد، بنابراین از گوشی خود به طور معقول استفاده کنید و از استفاده زیاد خودداری کنید.

با شارژ مجدد تعداد چرخه های شارژ باتری و طول عمر باتری کاهش می یابد.

از مزیت های دیگر این شارژرها این است که قیمت گوشی های هوشمند با شارژ معمولی بسیار کمتر از گوشی های دارای شارژ سریع است.

معایب استفاده از شارژرهای معمولی

باتری گوشی های هوشمند با شارژ معمولی به زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز دارند. اگر باتری شما ظرفیت بالایی دارد، این زمان بسیار طولانی خواهد بود.

شاید شما بتوانید از گوشی خود در حین شارژ شدن استفاده کنید اما برای باتری خوب نیست زیرا میزان مصرف شارژ باتری بسیار بیشتر از سرعت شارژ آن است.

این بدان معناست که تلفن شما سریعتر از شارژ شدن تخلیه می شود و تعداد چرخه های شارژ را کاهش می دهد. این باعث کاهش عمر باتری گوشی هوشمند شما می شود.

گوشی‌های هوشمند با شارژ معمولی زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند، بنابراین نمی‌توانید از گوشی خود استفاده زیادی کنید زیرا باتری شما خیلی سریع تخلیه می‌شود و باید دوباره آن را شارژ کنید.

اگر این فرآیند شارژ و دشارژ را ادامه دهید، عمر باتری شما خیلی سریع کاهش می یابد.

پیشنهاد می کنیم: مقاله افزایش طول عمر باتری لپتاپ را حتما مطالعه کنید.

مزایای شارژر فست

  • صرفه جویی در زمان: این امر واضح است که با شارژر سریع، زمان بیشتری ذخیره می شود و شما می توانید در مدت زمان کمتری گوشی خود را با شارژ کامل استفاده کنید.
  • سخت افزار و نرم افزار بهینه شده: همه گوشی ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کنند. بلکه گوشی های هوشمندی از نظر سخت افزا و نرم افزار ارتقا یافته هستند، می توانند شارژ سریع باتری را پشتیبانی کنند. بدین ترتیب از آسیب های احتمالی به اجزای داخلی جلوگیری می شود.
  • استفاده طولانی مدت: اگر باتری شما سریع شارژ شود، می توانید مدت زمان بیشتری از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. از آنجایی که باتری های فعلی گوشی های هوشمند ظرفیت بسیار بالایی دارند، بنابراین شارژ آن معمولاً زمان زیادی می برد و نمی توانید کار مهمی را روی تلفن خود انجام دهید.
شارژرهای معمولی و فست - فروشگاه آیتم سرا

معایب شارژر فست

  • باتری گوشی کم کم آسیب می بیند

شارژ سریع با تولید گرمای بیشتر دمای باتری را افزایش داده و باعث آسیب به باتری می شود. با وجود اینکه مکانیزم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی برای کنترل دما وجود دارد، اما گوشی شما در طول جلسه شارژ سریع داغ می‌شود و باعث آسیب به باتری می‌شود.

  • عمر باتری کاهش می یابد

اکثر گوشی‌های هوشمند از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می ‌کنند که دارای تعداد مشخصی چرخه شارژ هستند و با شارژ مکرر عمر باتری را کاهش می یابد.

گوشی‌های هوشمندی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، با برند خود شارژر سریع عرضه می‌شوند. شما نمی توانید گوشی خود را با شارژرهای سریع دیگر یا شارژهای معمولی شارژ کنید.

  • گران قیمت بودن گوشی های هوشمند با شارژ سریع

شارژ سریع را در گوشی های میان رده پیدا نخواهید کرد. به همین دلیل گوشی‌های هوشمند با قابلیت شارژ سریع‌تر معمولاً قیمت بیشتری دارند و در دسته گوشی‌های رده بالاتر قرار می‌ گیرند.

پیشنهاد می کنیم: محصولات مربوط به لوازم جانبی لپتاپ و کامپیوتر را مشاهده و از جزئیات آن مطلع شوید.

خرید انواع شارژرهای فست و معمولی از فروشگاه آیتم سرا

انتخاب نوع شارژر برای گوشی هوشمند کاملا بستگی به خودتان دارد. با توجه به نوع گوشی موبایل و امکانات آن می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب است.

قبل از خرید شارژر فست باید از پشتیبانی شارژ سریع گوشی خود مطمئن شوید. علاوه بر این چگونگی شارژ صحیح گوشی از نکات مهمی است که در افزایش طول عمر باتری تاثیرگذار است.

فروشگاه آیتم سرا بهترین شارژرهای معمولی و فست را با تضمین کیفیت عالی و قیمت مناسب به شما عرضه می کند. برای مشاوره با کارشناسان بخش فروش می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *