مقالات

راهنمای خرید هاب USB ارزان قیمت

خرید هاب USB

خرید هاب USB در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به طوریکه برای اتصال انواع دستگاه ها مانند صفحه کلید و ماوس گرفته تا درایوهای دیسک USB خارجی، درایوهای USB CD/DVD، بلندگوها، وب کم و بسیاری موارد دیگر می توان از یک دستگاه هاب استفاده کرد.

هاب های USB مختلفی در بازار وجود دارد که از نظر تعداد پورت ها و نحوه استفاده از آن با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل توجه به ویژگی ها و مشخصات هاب، هنگام خرید بسیار مهم است تا از عملکرد آن مطمئن شوید.  

ما در این مقاله به بررسی ویژگی های مهم یک هاب می پردازیم و شما را در انتخاب یک هابUSB مناسب راهنمای می کنیم. با ما همراه باشید.

دلیل خرید هاب USB

با گسترش تکنولوژی و استفاده از دستگاه های متفاوت نیاز به اتصال این دستگاه ها به رایانه یا لپتاپ ضروری است. به عنوان مثال، داشتن صفحه کلید مبتنی بر USB، ماوس، چاپگر، اسکنر، تلفن و سایر دستگاه های قابل حمل همه از دستگاه هایی است که برای استفاده روزانه پرکاربرد هستند.

اما یک لپتاپ با توجه به تعداد پورت های محدودی که دارد جوابگوی اتصال چندین دستگاه را به صورت همزمان ندارد. بنابراین، استفاده از یک هاب USB می تواند مشکل شما را حل کند. این دستگاه قابلیت اتصال چندین دستگاه را داشته و می توانید در هر مکانی از آن استفاده کنید.

با این حال هنگام خرید هاب USB باید به بعضی نکات مهم در مورد نحوه اتصال، تعداد پورت ها، قابلیت شارژ و موارد دیگر دقت کنید تا بهترین و مناسب ترین هاب را انتخاب کنید.

خرید هاب USB - فروشگاه آیتم سرا

بررسی تجهیزات هاب

یکی از اولین نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید که آیا کابل همراه دستگاه است یا اینکه باید کابل را جداگانه بخرید.

تجهیزات جانبی دستگاه هاب عموما با اکثر رایانه ها سازگار است و به گسترش پورت های اتصال شما کمک می کند. معمولا دارای چندین پورت USB 3.0 است که با دستگاه های USB 2.0 نیز سازگار می باشد.

میزان توان خروجی هاب

از معیارهای مهم هنگام خرید هاب توان خروجی آن است که با توجه به نوع هاب متفاوت است. زیرا برخی از هاب ها تنها یک پورت را به چند پورت متصل می کنند و برخی دیگر، دارای یک آداپتور جداگانه برای اتصال به برق هستند.

میزان توان خروجی هر پورت معمولا بر حسب میلی آمپر محاسبه می گردد و بر روی برچسب دستگاه درج شده است. با توجه به میزان جریان خروجی که نوشته شده است، مجموع جریان برق وسایل جانبی نباید بیشتر از آن مقدار باشد.

پس قبل از خرید هاب حتما نوع دستگاه های خود را مشخص کرده و میزان توان مورد نیاز آن را نیز محاسبه کنید.

تعداد پورت های دستگاه هاب

با توجه به تنوع دستگاه های جانبی قطعا به تعداد پورت های بیشتری نیاز خواهید داشت. استفاده از صفحه کلید جداگانه، ماوس، فلش و موارد دیگر با چند پورت محدود امکان پذیر نیست و بهتر است هنگام خرید به تعداد پورت های دستگاه دقت کنید تا مناسب ترین را انتخاب کنید.

البته بد نیست کمی آینده نگر باشید و دستگاه هاب با تعداد پورت های بیشتر خریداری کنید تا بعدها در اتصال دستگاه ها به مشکل برنخورید.

اگر به دنبال بهترین دستگاه های الکترونیکی و تجهیزات جانبی با کیفیت هستید، از فروشگاه آیتم سرا دیدن نمایید.

هاب USB برقی یا بدون برق

به صورت عموم، دو شکل اصلی هاب USB وجود دارد، هاب برقی و بدون برق.

هاب های بدون برق: این هاب ها به پورت USB کامپیوتر میزبان متصل می شوند و جریان خود را از درگاه اصلی USB می گیرند. توان خروجی نیاز به تغذیه مدار در هاب دارد و هر توان موجود بین پورت های خروجی هاب تقسیم می شود.

به همین دلیل برخی از دستگاه ها را نمی توان از طریق هاب اجرا کرد، مانند درایوهای USB CD/DVD، درایوهای دیسک خارجی و غیره که نیاز به جریان بالاتری دارند.

از همین رو، هاب های بدون برق عمدتاً به دلیل محدودیت های برق به چهار پورت خروجی یا پایین دستی محدود می شوند.

هاب های برقی: هاب های USB دارای یک آداپتور AC خارجی هستند و برق پورت های روی هاب از آداپتور برق متناوب تامین می شوند. این امکان را فراهم می کند که مواردی مانند درایوهای USB CD / DVD یا درایوهای هارد دیسک خارجی و غیره از طریق هاب متصل شوند.

اندازه هاب و قابلیت حمل

در مرحله آخر نکته مهم اندازه و ابعاد دستگاه هاب است که بستگی به انتخاب شما دارد. اگر قصد استفاده از آن را در حال سفر دارید بهتر است به دنبال گزینه های کوچکتر و سبک تر باشید.  اما این را بدانید که هاب های بدون برق معمولا به چهار اتصال محدود می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان فروش آیتم سرا با ما تماس بگیرید.

خرید هاب USB - خرید هاب ارزان

قیمت هاب usb

با توجه به انواع هاب و ویژگی های آن ها قیمت آن ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. البته عوامل مختلفی ممکن است بر قیمت هاب تاثیرگذار باشد، مانند تعداد پورت ها، آداپتوردار یا بدون آداپتور، نوع برند هاب و موارد دیگر.

خرید بهترین دستگاه هاب USB از فروشگاه آیتم سرا

مطالب بیان شده در این مقاله از جنبه های مهمی هستند که باید هنگام خرید یک هاب USB در نظر بگیرید، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است مختص سیستم و نیازهای شما باشد.

با افزایش استفاده از هاب‌های USB، افزایش قابلیت‌های آنها و کاهش تعداد پورت‌های USB در رایانه‌ها، طیف گسترده‌ای از هاب‌های USB وجود دارد که می‌توان از بین آنها هاب مناسب را انتخاب کرد.

فروشگاه آنلاین آیتم سرا با هدف تضمین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه، انواع محصولات الکترونیکی از قبیل موبایل، لپتاپ، لوازم جانبی، وسایل و تجهیزات خودرو و غیره را به شما عرضه می کند.

برای سفارش وارد سایت شده و جزئیات محصول را مشاهده کنید.

1 نظر در “راهنمای خرید هاب USB ارزان قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *